Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.
Univerza na Primorskem je vodilni partner projekta, vodja projekta je dr. Sonja Čotar Konrad z UP PEF. Poleg Vrtca Koper je v projekt vključenih skupno 10 vrtcev in šol:
SKLOP: Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike učečih se.
Namen projekta je dvig temeljnih znanj RIN učečih se z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij. S tem se učečim omogočijo učne priložnosti, kar je ključno za enakopravno opolnomočenost za soočenje z izzivi sodobne družbe ter uspešno delovanje v prihodnosti.
Specifična cilja:
Koordinatorica projekta za Vrtec Koper je Darja Novinščak. V šolskem letu 2023/24 sta v projekt vključena 2 oddelka:
*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*
Drugo srečanje smo izpeljali pod geslom "Z robotkom v svet gibanja in glasbe":
Drugo srečanje, je potekalo s sodelovanjem zunanjih partnerjev dr. doc. Luke Šlosarja s sodelavko iz univerze Alma Mater Europaea.
Po uvodnem pozdravu našega prijatelja robotka, s katerim smo obnovili vse kar že vemo o digitalnih napravah in zaplesali Ples robotkov, smo se razdelili v 2 skupini, ki sta se kasneje zamenjali.
1. skupina je v telovadnici z Luko in sodelavko opravljala prav posebne gibalne izzive s svetlobnimi lučkami, katere so otroci vklapljali in izklapljali z gibom. To je bila res zabavna telovadba, polna izzivov in luči. Lučke smo ugašali z dlanmi, rokami, nogami, koleni, ritkami, tako da smo jih preskočili, čeznje naredili most…
2. skupina je v igralnici reševala izzive s področja razvijanja pred-računalniškega mišljenja:
Za zaključek smo se zabavali z zvočnimi cevmi(boomwhackers) in ob spremljavi ter po predlogi spremljali pesem Kuža pazi.
B-RIN tim: Anja, Darja, Teja in Alenka
*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*-----*-----* -----*-----*-----*-----*-----*-----*---
3. SREČANJE: Z ROBOTKOM IŠČEMO PODATKE
Na tretjem srečanju so se otroci z robotkom podali v svet raziskovanja podatkov, prikazov in verjetnosti. Ugotavljali so kaj so podatki, kako pridobivamo podatke ter kako jih urejamo in prikazujemo. V pripravljeni literaturi o naravi in živalih so iskali podatke o naravnem okolju race, konja, medveda in žabe. Vsaka skupina je podatke predstavila v prikazu, na katerega nalepi žival in njeno naravno bivališče. Skupine so predstavile odruga drugi izdelane prikaze in z robotkom preveriile ali so vsi prišli do istih zaključkov. Podatke so preverili še na računalniku. Skupaj so ugotovili, da računalnik poišče v spletu podatke veliko hitreje, kot smo jih sami z listanjem po knjigah.
Na dvorišču so otroci prepoznavali oglašanje živali glede na predvajan posnetek in oponašali gibanje živali.
Preko igre so se otroci učili tudi napovedovanja podatkov preko uvajanja v pojem verjetnosti. V vrečko smo položili 5 žetonov s sliko čebelice in enega s sliko medveda. ugibali in predvidevali so, kateri žeton bomo izžrebali iz vrečke. Preko prikaza in razlage so se uvajali pojmii verjetnosti, kot so mogoče, nemogoče, manj verjetno, zagotovo, ni mogoče, morda… Vsak otrok je iz vrečke potegnil en žeton in na prikazu označil kaj je izžrebal (medveda ali čebelo). Ko vsi zaključijo so skupaj pogledamo prikaz in ga »preberali«.
Za zaključek so se z robotkom igrali igro lovljenja. En otrok je bil medved, ostali pa čebele: medved spi, čebele pa okoli njega letajo. Ko robotek predvaja zvok zvonjenja budilke se je medved zbudil in začel loviti čebele.
Preko aktivnosti so otroci spoznavali, da nam računalniške naprave služijo tako za zabavno učenje in iskanje podatkov, kot tudi za igro in gibanje.
Z ROBOTKOM BRINOM ŽE DRUGO LETO V SVET
RAČUNALNIŠTVA IN INFORMATIKE
V sklopu razvojno raziskovalnega projekta Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in Evropske unije – NextGenerationEU, v Vrtcu Koper, v sodelovanju s Pedagoško fakulteto Koper, že od septembra 2023, izvajamo obogatitveno dejavnost za predšolske otroke Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih in osnovnih šolah (B-RIN). Cilj obogatitvene dejavnosti je načrtovanje novih učnih priložnosti za opolnomočenje otrok s temeljnimi znanji računalništva in informatike (RIN).
Dejavnosti v sklopu projekta so organizirane kot dnevi aktivnosti z zanimivimi, zabavnimi in poučenimi vsebinami za otroke, z namenom da otrokom na igriv in razvojno primeren način približamo področje računalništva in informatike in tako razvijejo spretnosti in kompetence, ki jim bodo omogočale, da bodo v prihodnosti uspešni in aktivni udeleženci sodobne digitalne družbe. V projekt so v šol letu 2024/25 vključeni otroci iz štirih oddelkov iz enot Ribica in Čebelica, katerim sta se letos pridružila oddelka iz enot Bertoki Cicikorak in pobegi Zajček.
Otroke spremlja skozi dejavnosti robotek Brin, s katerim so v prejšnjem šolskem letu spoznavali digitalni svet, kjer so prepoznavali digitalne naprave, osnove programiranja - računalništvo brez računalnika, raziskovali in predstavljali podatke, jih urejali in napovedovali, se povezovali na različne načine, prenašali podatke in spoznali, da osebnih podatkov ne smemo razkrivati.
V oktobru smo v okviru obogatitvene dejavnosti B-Rin izvedli prve učne scenarije. Na prvih letošnjih srečanjih smo izvajali dejavnosti, ki omogočajo otrokom razvijanje zmožnosti računalniškega mišljenja in algoritmov, ki so osnova za programiranje. Preko tovrstnih aktivnosti, otroci postopoma razvijajo osnovne spretnosti, ki predstavljajo temelje za računalniško mišljenje in logično reševanje problemov, ter se uvajajo v osnove programiranja brez uporabe računalnika. Osnovne operacije so zaporedja, razvrščanje, urejanje in prirejanje.
Vse dejavnosti so izpeljane poreko igre, v katero vedno vključujemo tudi gibanje in če vreme dopušča, bivanje na prostem. V Ribici so se tokrat igrali z jesenskimi sadnimi zaporedji in pripravljali sadna nabodala, se igrali »Sadno solato«, se gibali po slikovnih predlogah in se likovno izražali ter ustvarjali po navodilu. V Čebelici so otroci preko dejavnosti jutranje rutine spoznali, da marsikatero dejavnost v življenju, opravljamo po točno določenem zaporedju. Z nizanjem oblačil v zaporedje so otroci obnovili jutranjo rutino priprave z vrtec, ter zaporedje izrezali in prilepili v pravilnem vrstnem redu. Pripravili so poligon po navodilih in skrbno izpolnili navodila načrta ter zaključili s plesom, kjer so izvajali plesne gibe ob zaporedju pripravljenih sličic - zaplešimo v jutro. V enotah Bertoki Cicikorak in Pobegi Zajček so na uvodnem srečanju projekta, spoznali robotka Brina, s katerim so potovali v digitalni svet, kjer so prepoznavali kakšna je razlika med analognimi in digitalnimi napravami, kako delujejo in kako se odzivajo na naše ukaze. Razvrščali so tudi preko drevesnega diagrama in ločevali kaj je digitalna naprava in kaj to ni.
Veselimo se prihodnjih srečanj z Brinom in odkrivanje novih znanj s področja računalništva in informatike.