Zapisano je, da narava pri otroku zbudi navdušenje, usmerja njegovo pozornost in zbranost.
Čutna pot je skrbno zasnovana postavitev ali zasaditev nekega območja, na katerem se postavijo predmeti ali gojijo rastline, ki pri človeku izzovejo uporabo vseh čutil: tip, voh, vid, okus in sluh.
Čutna pot je zasnovana tako, da imajo pri prehodu te, otroci lahko zaprte ali odprte oči.
Namen čutne poti je otroke vzpodbuditi k prepoznavanju, zaznavanju, spoznavanju različnih materialov, snovi, zvokov preko vseh svojih čutil. Otroci se preko takšnega učnega okolja soočajo z različnimi situacijami sprejemanja in doživljanja okolja, spoznavanja materialov, izražanja svojih občutij, povezovanja, predvidevanja, sklepanja, razmišljanja in spoznavanja novih pojmov.
Jesenski čas ima svoje čare predvsem v naravi. Otroci veliko časa radi preživijo na prostem. Prepričani smo, da bodo zelo veseli, če se boste z njimi sprehodili po okolici, njivah, travnikih, gozdovih.
Priporočamo vam, da s seboj vzamete košaro, torbo in se podate v igro “Kdo bo nabral veliko različnega naravnega materiala.”
Ko bo sprehod zaključen se doma posvetite razvrščanju, poimenovanju, spoznavanju tega preko vida, vonja, otipa, okusa.
Razvrščene materiale razvrstimo v podlage, škatle, zabojčke, večje posode, katere lahko po želji okrasimo, pobarvamo, nato pa vanje razvrstimo nabrane naravne materiale.(veje, plodove, listje,...).
Zabojčke, škatle, kar smo pač izbrali lahko razvrstimo v različne oblike čutnih poti in izbrano čutno pot bosi preizkusimo.
Pri prehodu čutne poti naj bo otrok bos, da bo začutil material, ki ga ima pod nogami in bo občutek tako res dober. Otrok naj ugotavlja, kdaj je občutek prijeten, kdaj manj, kdaj je mehko, kdaj pika.
O prehodu poti z zaprtimi ali odprtimi očmi pa naj otrok odloči sam. Če otroku damo privezo na oči moramo vedno poskrbeti, da je pot varna.
Čutna pot je primerna za otroke vseh starosti in pri vseh izzove uporabo prav vseh čutil.
Pri mlajših otrocih priporočamo ravno podlago (dolgo platno) in materiale primerne njegovi starosti. Med raznimi materiali priporočamo prazen prostor, da bo otrok začutil, da je material drugačen.